US probes reports of 2002 PT Cruiser engine fires

Diskutiere US probes reports of 2002 PT Cruiser engine fires im Alle Chrysler-Modelle Forum im Bereich Archiv; WASHINGTON, March 19 - U.S. auto regulators have opened a preliminary investigation of the 2002 Chrysler PT Cruiser after complaints of engine...

1. Elch

Elch Crack

Fahrzeug:
    F 119 D
    WASHINGTON, March 19 - U.S. auto regulators have opened a preliminary investigation of the 2002 Chrysler PT Cruiser after complaints of engine compartment fires, the government said on Friday.

The National Highway Traffic Safety Administration reported it had received seven reports of fires in vehicles that erupted without warning.

Drivers in two of the fires suffered smoke inhalation and one was burned. Six of the seven vehicles were destroyed in the fires.

The agency, which opened its preliminary investigation this week, is focusing its review on the vehicle's electrical system to determine if there is a defect.

Chrysler said the probe was in its earliest stage and was cooperating with the government. "We've just started to look at this thing," said spokesman Max Gates.

The automaker previously issued two recalls of certain 2002 PT Cruiser models. One was for a fuel pump problem in the rear of the vehicle and the second involved reinstallation of computer software for the dashboard instrument panel.

Chrysler is the U.S. unit of DaimlerChrylser AG <DCXGn.DE> <DCX.N>.

Thema:

US probes reports of 2002 PT Cruiser engine fires

Die Seite wird geladen...

US probes reports of 2002 PT Cruiser engine fires - Ähnliche Themen

1. W163 ML 500 (2002), Ursachenforschung

W163 ML 500 (2002), Ursachenforschung: Guten Tag nach Deutschland, wir leben in Sydney und leider habe ich mit meiner Werkstatt kein Glück gehabt. Unser Auto ist von ein paar Wochen...
  2. W203, C 180 K, 2002, kleine Klima, Stellhebel, Bedieneinheit, Lüftungsregulierung

W203, C 180 K, 2002, kleine Klima, Stellhebel, Bedieneinheit, Lüftungsregulierung: Hallo. Ich habe die Tiefen des Internets weiß Gott noch nicht ergründet und war auch noch nie in Foren tätig. Soll soviel heißen : "entschuldigt...
  3. CO2 Werte US Modell

CO2 Werte US Modell: Hallo, ich heiße René und bin neu hier. Ich habe aus den USA einen SLK 280 Bj. 2008 importiert. Habe soweit alle Papiere für die Vollabnahme...
  4. Anlasser ausbauen E-220 CDI / S210 Bj. 2002

Anlasser ausbauen E-220 CDI / S210 Bj. 2002: Hallo Benz-Freunde, ich stelle mich wohl besser erst einmal vor. Meine Name ist Dirk und ich fahre einen E-220 CDI / S210 Bj. 2002. Das Fahrzeug...
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden